Hvorfor skal du styrketræne?

Hvis du plejer at løbe (udmattende) ture, dyrke timevis af aerobic, eller sidde på en spinningcykel mange gange hver uge, for at holde dig slank... Eller hvis du tror, at jo værre det føles jo bedre virker det. Og ømhed “dagen derpå” er dit succeskriterie for effektiv træning…

Så skal du til at se på træning med helt andre øjne.

Træning skal ikke berøve dig, men derimod berige dig, med saft, kraft og styrke.

Du skal i gang med  især at  træne de “hurtige muskelfibre” for det er dem vi først mister med alderen. Det er de hurtige muskelfibre der gør os i stand til, med hurtighed at udvikle stor kraft. Så når du mister dem nedsættes din hurtighed og styrke.

En magisk nøgle

Træning skal ikke slet ikke ses som en metode til at brænde kalorier og fedt af, sådan som mange af os tidligere har troet Cardio-træning er rigtig god træning for hjerte, lunger og kredsløb.

Den MAGISKE NØGLE er at starte med opbyggende muskeltræning. Fokuseret, intelligent styrketræning der hele tiden er tilpasset dit udgangspunkt og som ikke dræner dig, kommer til at gøre en kæmpeforskel.

Det er det der virker på den langtidholdbare måde. For så er du ikke er øm i dagevis og må holde pause, men kan hele tiden træne med fremgang. 

Kortvarig styrketræning med større kraft sætter gang i en kaskade af positive effekter.

Vi træner både, dine sanser, dit nervesystem og dine muskler, knogler og led. Vi skal lave funktionel træning og bruge både din egen kropsvægt og kombinere med vægte ( kettlebells)

På den måde opnår du så mange gevinster:

Du skal bruge mindre tid på at træne og kan træne hvor som helst.

Du opbygger nogle solide forbændingsmotorer. I takt med at din muskelmasse øges forbrænder du derved kalorier, både under og efter din træning, altså også når du er i hvile.

Du får mere energi og overskud til alle andre aktiviteter i din hverdag.

Du stimulerer en lang række processer der er med til at harmonisere din hormonbalance.

Du styrker dit immunforsvar.

Du regulerer din insulinbalance og får dermed letter ved at genfinde din talje. Din appetitregulering forbedres.

Du sover bedre. Du får færre hede og / eller svedeture.

Du styrker dine knogler og mindsker dermed din risiko for knogleskørhed.

Du bliver både mere smidig og robust.